Tillsammans med våra medarbetare har vi tagit fram en värdegrund som genomsyrar hela vår verksamhet. Den utgår från att vi lyssnar på dina behov för att vår hemservice ska bli den bästa för dig. Genom oss möter du lyhörda, medmänskliga och lättillgängliga medarbetare. Vi hoppas att du som anlitar oss ska känna igen Nordisk Hemservice genom våra fem nyckelord.
1. Förtroende
Vi vill att du ska bli nöjd! Därför ställer vi höga kvalitetskrav på oss själva. Vi bygger vårt förtroende på respekt och omtanke för dig. Det viktigaste för oss är du och dina närstående. Vi har också ett gott samarbete med biståndshandläggare, vårdcentral, distriktsköterskor.
2. Bemötande
Vi bryr oss om dina önskemål. Vi lyssnar och för en dialog med dig och dina anhöriga. Om orden inte räcker till använder vi taktil beröring för att lugna och skapa trygghet. Nordisk Hemservice har ett demensteam med specialutbildade medarbetare som kan ge rätt stöd och hjälp till den demenssjuke och anhöriga.
3. Trygghet
Det är skönt att att få bo kvar hemma och därför finns vi på Nordisk Hemservice. Vi vill underlätta din vardag och se till att du känner dig trygg i ditt eget hem. Du kommer att få en kontaktperson som ansvarar för ett mindre team med medarbetare så att så få personer som möjligt kommer hem till dig.
4. Integritet
Din integritet är viktig för oss och därför är vi professionella i alla våra möten med människor. Samtliga medarbetare har tystnadsplikt och är lyhörda för just dina önskemål.
5. Kontinuitet
Målet är att du ska må bra. Människor förändras genom åren och vi använder checklistor för att följa upp hälsan. Vi föreslår nödvändiga förändringar i samråd med LSS-handläggare, arbetsterapeuter, dietister, vårdcentral och distriktsköterskor. Men viktigast av allt är ditt välmående samt dialogen med dina anhöriga.